tisdag 22 oktober 2013

Ja, jag älskar att återbruka saker...

... å det är himla roligt oxå;) 
Idag efter att jag kommit hem från jobbet blev
 jag sittande med en kopp kaffe i soffan...
 för Selma min ständiga följeslagare på
promenaderna ville absolut inte gå ut i regnet.. 
och kunde lika gärna jag strunta i det oxå;)..
 Ska ändå skaka loss lite kalorier på
dubbelgympan/träningen lite senare kväll såå..!!
*

Sittande i soffan med kaffekoppen och låta tankarna fara runt.. ?
 Ja det resulterade i att det blev en ljusstake gjort strax efteråt..
Har för tillfället fastnat i ljusträsket, som kanske märkts i de två  föregående inläggen..
Å vad det är mycket som man kan göra med återbrukade saker ...ojojoj.. !!
Gäller bara att få stopp på mej när jag sätter igång, bara :)



Återbruk ja ...på en bit från ett bräde av en gammal lastpall 
 skruvade jag fast en sliten, nött och gammal loppad silversked  
som faktiskt redan var krokig och i skeden skruvade 
 (förborrade ett hål i  först) jag sedan även fast en ljushållare...

  Två stycken gamla nötta kakformar som jag oxå borrade hål i
 och sedan skruvade fast på den målade och slipade brädan...
några möbeltassar fäste jag även under brädan för att inte 
göra några märken i bordet..! Klar att tända ljusstaken..!!!


....ja rätt udda och  unik ..får man väl säg att den blev denna ljusstake;)



Då var det EN sak klar te Köla laas julmarknad ;)

Nu kan  höstrusket  härja så mycket det vill där ute
..för  inne myser vi till tända ljus..i min "unika"
 ÅTERBRUKADE ljusstake *blink*blink*..


[]...Pia
Ps.. och fortfarande bilder tagna med iPhonen..ds.

2 kommentarer:

ängeln i vitt sa...

Halloj Pia! Jamen gud så mycket fint du pysslar ihop, gillar din ljusstake. Min ursöta tavla är gjord av gips.

Kram Carina

LantlivsAnette sa...

Nämen ojjj vad fint..himmel vad du är duktig !! Kraaam Anette